Zszywacz biurowy - jaki wybrać?

Zszywacz biurowy - jaki wybrać?

Zszywacz to niepozorny przedmiot, bez którego ciężko wyobrazić sobie pracę jakiegokolwiek biura. To dzięki niemu możliwa jest segregacja i utrzymanie dokumentów w odpowiednim porządku. Dobry zszywacz zapewnia trwałe zespolenie kartek i zapobiega ich mieszaniu się i gubieniu. Jak wybrać dobry zszywacz do swojego biura?

Głębokość zszywania

Ze względu na głębokość zszywania, wyróżnić możemy zszywacze standardowe oraz długoramienne. Pierwsze z nich są w stanie uzyskać głębokość od 2 do 10 cm, natomiast drugie nawet do 30 cm. Oczywiście wybór rodzaju zszywacza zależy w dużej mierze od specyfiki pracy danego biura. Zszywacz biurowy długoramienny lepiej sprawdza się do wykonywania bardziej zaawansowanych działań i przydaje się w biurach, prowadzących szczegółową dokumentację. Co ważne, zszywacz biurowy długoramienny posiada opcję regulowania głębokości wsunięcia kartek, a więc ustanawiania odpowiednich marginesów. Warto stawiać na akcesoria, wyposażone w praktyczną podziałkę, ułatwiającą wybór zszywek o właściwym rozmiarze. Ponadto zszywacz biurowy, dzięki długiemu ramieniu znacznie ułatwia pracę, gdyż ogranicza zużycie siły, niezbędnej do połączenia kilkudziesięciu kartek. Oczywiście może być również tak, że standardowy zszywacz zupełnie wystarczy do pracy, jaka wykonujemy w naszym biurze.

zszywacz biurowy

Wielkość zszywaczy

Obecnie na rynku istnieje ogromy wybór zszywaczy biurowych, które mogą mieć bardzo różne rozmiary. To, jakiej wielkości zszywacz wybierzemy, zależy od sposobu, w jaki chcemy go użytkować. Małe zszywacze zespolą kilka kartek, większe modele pozwolą połączyć ze sobą nawet ponad 50 kartek. Najbardziej wydajne urządzenia są w stanie zespolić ze sobą ponad 250 kartek. Jeżeli więc w naszym biurze zszywa się pokaźne dokumenty, lepszym rozwiązaniem będzie oczywiście duży zszywacz. Zszywacz biurowy duży posiada również możliwość umieszczania zszywek o różnych rozmiarach, dlatego jest dostosowany do łączenia plików o rozmaitych objętościach. Ponadto, dzięki swoim większym wymiarom, pozwala jednocześnie na przechowywanie sporej ilości zszywek, co przekłada się na wygodę w trakcie jego użytkowania. Z drugiej zaś strony, używanie małych zszywaczy jest często znacznie wygodniejsze i wiele osób woli z nich korzystać. Dlatego, jeżeli potrzebujemy zszywacza, który będzie zszywał kilka kartek, możemy postawić na mniejszy model, mając jedynie na uwadze to, aby był solidnie wykonany. Wiele zależy od preferencji osoby, która będzie używać urządzenia na co dzień.

Cena a jakość

Ceny zszywaczy biurowych są bardzo zróżnicowane i wahają się od kilku do nawet kilkuset złotych – zależnie od rozmiarów oraz jakości wykonania. Nie ma reguły, mówiącej, że jedynie najdroższe urządzenie będzie dobrze spełniać swoją rolę. Kupując zszywacz, warto jednak zwracać uwagę na jakość jego wykonania. Ten z solidnymi, metolowymi częściami może kosztować trochę więcej. Inwestując w dobrej jakości urządzenie mamy gwarancję, że posłuży nam ono przez znacznie dłuższy czas.

Zszywacz to nie wszystko

Kupując zszywacz biurowy, nie możemy zapomnieć również o zszywkach. To od nich w dużej mierze zależy, jak solidnie i estetycznie będą zespojone kartki. Zszywki muszą być przede wszystkim dobrze dobrane do konkretnego modelu, a także wykonana z dobrej jakości metalu, który jest odporny na wiele uszkodzeń. Połączenie dobrej jakości zszywacza oraz zszywek nam zapewni solidne i długotrwałe zespolenie kartek. Nie będzie też pojawiała się konieczność poprawiania zszycia, dzięki czemu ważne dokumenty zyskają na estetyce.

Bądź na bieżąco z wiadomościami gospodarczymi, motoryzacyjnymi i technologicznymi z kraju i ze świata.