Turanza T005 - nowa jakość opon premium

Turanza T005 - nowa jakość opon premium

Obecnie na rynku jest już obecna opona z cechami, które jeszcze nie tak dawno wydawały się niemożliwe do pogodzenia. Można liczyć nie tylko na to, że w deszczowe dni będzie się ona lepiej trzymała drogi, ale i na to, że jej żywotność będzie znacznie dłuższa.

Każdy, kto podejmował się analizowania wyników testów opon doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że mamy do czynienia ze skrajnymi wymaganiami, a co za tym idzie ich pogodzenie może wydawać się zadaniem niemożliwym do zrealizowania. Jeśli opona ma dobrze trzymać się drogi, należy liczyć się z tym, że będzie się zużywać szybciej niż rozwiązania, które nie charakteryzują się takimi właściwościami. Z kolei opony o niskich oporach toczenia zwracają uwagę między innymi dlatego, że nie zachwycają nie tylko w testach hamowania, ale i przyczepności na zakrętach.

A jednak firma Bridgestone uważa, że w oferowanym przez nią nowym modelu opon te skrajne oczekiwania zostały, mimo wszystko, pogodzone. W centrum naszego zainteresowania pojawiła się zatem opona Turanza T005, która obecnie staje się lepszym odpowiednikiem znanego dobrze modelu T001 EVO. Co ważne, jest to opona znacznie bardziej wszechstronna niż jej poprzedniczka i to nie tylko pod względem parametrów, ale i samej rozpiętości rozmiarów, w jakich jest oferowana. Producent zapewnia, że do końca roku jego innowacyjny model będzie dostępny w aż 149 rozmiarach osiągając wielkość od 14 do 21 cali. A to oznacza, że będą z niej mogli skorzystać nie tylko kierowcy limuzyn i SUV-ów, ale i najmniejszych samochodów.

opony Turanza

Tu warto podkreślić, że o innowacyjności można mówić już w momencie projektowania nowej opony. Okazuje się, że pierwszym krokiem były w tym wypadku konsultacje, w których brały udział tysiące osób na co dzień stosujących opony klasy premium w Europie. Właśnie w ten sposób projektanci poznali rzeczywiste oczekiwania klientów. Okazało się, że dla kierowców ważna jest nie tylko jak najlepsza przyczepność, ale również ochrona środowiska (niskie opory toczenia) oraz trwałość bieżnika, która powinna być dłuższa niż miało to miejsce do tej pory. Do zapewnień producenta można byłoby podchodzić z rezerwą, okazało się jednak, że znalazły one potwierdzenie w teście, jaki wykonała niezależna niemiecka organizacja TÜV SÜD. Wynika z niego, że nowa opona jest nie tylko bardziej wytrzymała od innych rozwiązań, ale i bezkonkurencyjna w segmencie premium wówczas, gdy nawierzchnia jest mokra.

Testy potwierdziły też jej przewagę w kontekście trzymania bocznego i drogi hamowania na mokrej nawierzchni. O tym, jak przełomowe są omawiane tu wyniki można przekonać się analizując inne testy opon w segmencie premium łatwo można bowiem zauważyć, że zwykle nie pojawiają się w nich aż tak duże dysproporcje. Pogodzenie skrajnych przecież oczekiwań stało się możliwe przede wszystkim dlatego, że zaprojektowany został nowy wzór bieżnika. Ten charakteryzuje się przede wszystkim tym, że jeszcze skuteczniej radzi sobie z odprowadzaniem wody spod opony, a tym samym pozwala na poprawę przyczepności na mokrej nawierzchni.

Bądź na bieżąco z wiadomościami gospodarczymi, motoryzacyjnymi i technologicznymi z kraju i ze świata.